InteriérInteriér nabídne prostor pěti cestujícím. Řidič má k dispozici výškově i podélně stavitelný volant. Vyšší pozice sedadel má přispět k dobrému výhledu z vozu. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než cestující vpředu. Tím vzniká tzv. „kino efekt“, podobně jako v kině vidí pasažéři na zadních sedadlech přes hlavy řidiče a spolujezdce.Variabilitu a komfort cestování na zadních sedadlech má zvyšovat koncept VarioFlex, převzatý z modelu Roomster. Tři oddělená sedadla lze jednotlivě sklopit nebo vyjmout, vnější sedadla lze posouvat v podélném směru a – při vymontovaném středním sedadle – je lze posunout i o 80 mm ve směru příčném. Tím se Yeti změní z pětisedadlového vozu na čtyřmístný a dvojice zadních cestujících má k dispozici více prostoru.Yeti za svou zadní vzhůru výklopnou stěnou nabízí i praktický zavazadlový prostor. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů. V dvoumístné konfiguraci nabízí až 1760 litrů. To je téměř tolik, kolik pojme stejně dlouhý, ale poněkud jinak koncipovaný Roomster (v jeho případě je to přesně 1780 l).Zážehové motory a ceny
Paleta motorů modelu Yeti nabízí pět čtyřválcových pohonných jednotek ve výkonnostním spektru od 77 kW do 125 kW (od 105 k do 170 k). Skládá se ze dvou benzinových a tří naftových agregátů, z nichž všechny splňují požadavky normy EU 5.Pro příznivce benzinových motorů je k dispozici jednotka 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). Tento motor je k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou (k dispozici od října 2009) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou DSG (od roku 2010), ale vždy jen v kombinaci s pohonem předních kol. Motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.
Škoda Yeti - přehled zážehových motorizací | |||
Motor | 1,2 TSI | 1,2 TSI | 1,8 TSI |
Převodovka | 6M | 7DSG | 6M |
Uspořádání pohonu | 4x2 | 4x2 | 4X4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1197 | 1798 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 77/5000 | 77/5000 | 118/4500-6200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 175/1500-3500 | 175/1500-3500 | 250/1500-4500 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | 8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | 8,0 |
Cena Yeti [Kč] | 359.800,- | - | - |
Cena Active [Kč] | 399.800,- | 449.800,- | 539.800,- |
Cena Ambition [Kč] | 459.800,- | 509.800,- | 599.800,- |
Cena Experience [Kč] | 489.800,- | 539.800,- | 629.800,- |
VýbavyŠkoda Yeti bude v ČR v nabídce ve čtyřech výbavových stupních: Yeti, Active, Ambition a nejvyšším Experience.
Součástí standardní výbavy všech modelů jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Při jízdě mimo zpevněné vozovky, lze u modelu Yeti v provedení 4x4 změnit nastavení elektronických systémů použitím tzv. Off Road funkce - souboru asistenčních systémů pro jízdu ve ztížených podmínkách.Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road, klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.Vznětové motory a cenyZájemci o vznětové agregáty mohou volit ze tří výkonových variant motoru 2,0 TDI CR DPF. Provedení s výkonem 81 kW (110 k) je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Verze s výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) jsou obě vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.
Škoda Yeti - přehled vznětových motorizací | ||||
Motor | 2,0 TDI CR DPF | 2,0 TDI CR DPF | 2,0 TDI CR DPF | 2,0 TDI CR DPF |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M |
Uspořádání pohonu | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 81/4200 | 81/4200 | 103/4200 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | 190 | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | 9,9 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | 6,1 | - |
Cena Yeti [Kč] | - | 459.800,- | - | - |
Cena Active [Kč] | 449.800,- | 499.800,- | - | - |
Cena Ambition [Kč] | 509.800,- | 559.800,- | 619.800,- | 679.800,- |
Cena Experience [Kč] | 539.800,- | 589.800,- | 649.800,- | 709.800,- |
Podvozek
Podvozek modelu Yeti využívá techniku, která je použita také v modelech Octavia a Octavia Scout. Přední náprava je typu McPherson, kombinuje tedy tlumiče s pružinami, které společně s příčnými rameny vedou kola.Víceprvková zadní náprava byla v porovnání s modelem Octavia upravena a má o 30 mm širší rozchod. To má ve spojení s torzním stabilizátorem o průměru 23 mm na přední nápravě snižovat naklánění karoserie v zatáčkách. U obou verzí, tedy u Yetiho s pohonem předních kol i u vozu s pohonem všech kol – je tato konfigurace identická.Ke snížení přenosu kmitů je zadní náprava zavěšena na pomocném rámu, který je s karoserií spojen prostřednictvím čtyř pružných ložisek, která mají tlumit přenos vibrací a hluku. Nádrž modelu Yeti pojme 60 litrů paliva.Pohon všech čtyř kol využívá spojku Haldex čtvrté generace a vychází z techniky modelů Octavia Combi 4x4 a Superb 4x4. Elektrohydraulicky řízená lamelová spojka Haldex je uložena u zadní nápravy ve společné skříni s rozvodovkou a diferenciálem. Za dobrých trakčních podmínek, jako např. na suché silnici, se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola. V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě.
Pro jízdu mimo zpevněné vozovky lze u modelu Yeti 4×4 změnit nastavení elektronických systémů. Prostřednictvím tlačítka s nápisem „Off-Road“ na přístrojové desce, které aktivuje režim Off-road zastřešující soubor asistenčních systémů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Plynový pedál má upravenou charakteristiku, aby byly rozjezdy na nesoudržném povrchu plynulejší, rozjezdový asistent pomáhá s rozjezdem vozu ve složitých situacích. Asistent pro jízdu z kopce prostřednictvím citlivého brzdění udržuje při sjíždění svahů konstantní rychlost, zatímco se řidič může zcela soustředit na volbu optimální stopy v terénu.